Fitt élet
Fitt élet
 
 
 

 

Fitt élet

 
 
A kávé, a tea és a cukorbetegség kapcsolata
 
 
2008.06.17. Fitt élet
 
Tucatnyinál is több klinikai vizsgálat mutatott ki fordított összefüggést a kávéfogyasztás és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázata között. A londoni Egyetem Járványtani és Népegészségtani Tanszékének munkatársai nemrégiben egy több mint 4800 brit férfi és nő részvételével elvégzett tanulmány.
Fitt élet
 
 
A Whitehall II study, adatainak elemzésével eredtek a kérdés nyomába. A vizsgálat közel 12 éve alatt 387 cukorbeteg esetet regisztráltak. Annak ellenére, hogy fordított arányt mutattak ki a kávéfogyasztás és a terheléses vércukorvizsgálat 2 órás eredménye között, koffeintartalmú és koffeinmentes kávé, illetve csak koffeinmentes ital fogyasztása után egyaránt, amikor az egyéb, releváns tényezőket (pl. életkor, nem) is figyelembe vették, nem találtak szignifikáns mértékű összefüggést a cukorbetegség rizikójával.

Sikerült viszont összefüggést kimutatni a teafogyasztás és a cukorbetegség kockázata között a nem, az életkor, a társadalmi és az etnikai tényezők figyelembevétele mellett is, azonban ez olyan kis mértékű volt, hogy további kutatások középpontjába ez a kérdés nem is került. A változatos, vagyis kávét és teát egyaránt, napi 2-2 csészénél nagyobb mennyiségben tartalmazó italfogyasztás rizikót befolyásoló hatásával kapcsolatban azonban már ennél meggyőzőbb - de még mindig elégtelen - bizonyítékok születtek.

 

Összefoglalásként elmondható, hogy a mérsékelt, napi 3 csészénél nagyobb mennyiségű kávé- és teafogyasztás nem volt értékelhető mértékben hatással a 2-es típusú cukorbetegség kockázatára, annak ellenére, hogy kombinált fogyasztásuknak, bár elhanyagolható mértékben ugyan, de kimutatható előnyös hatása mutatkozott.

Forrás:
Tudományos életmódtanácsok Hírlevél

témában kérdezd
Fitt élet
kapcsolódó cikkek
 
 
Fitt élet
 
 
Fitt élet