Fitt élet
Fitt élet
 
 
 

 

Fitt élet

 
 
Az egészség kulcsa: zöldség- és gyümölcslé
 
 
2007.07.05. Fitt élet
 
Gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztásával elodázható az Alzheimer kór kialakulása. Az Alzheimer kór állandó kutatások és tanulmányok témája. Szinte nincs is ember, aki ne tudná, hogy mit jelent e szörnyű szellemi leépüléssel, emlékezetcsökkenéssel és az intellektuális funkciók folyamatos...
Fitt élet
 
 
romlásával járó betegség, mely néha hónapok, máskor néhány év alatt teljes elbutuláshoz vezet. A kutatások számos biokémiai eltérést igazoltak, de kialakulásának vagy okának meghatározásában a mai napig nagyszámú kérdőjel van. Nem található hajlamosító vagy egyértelműen előre jelző tényező, ami alapján megmondhatnánk, hogy kiknél alakul ki ez a betegség.

Az amerikai King Countyban úttörő kutatást végeztek az Alzheimer kór kialakulásával kapcsolatban. A Kame Projekt keretében 1836 japán származású személyt vizsgáltak 1992-től 2001-ig. Érdekes módon fordított arányosságot fedeztek fel a természetes vitaminokban, rostokban és ásványi anyagokban gazdag zöldség- és gyümölcslevek fogyasztásának mértéke és a betegség kialakulása között, vagyis minél többször fogyasztottak egy héten a levekből a személyek, annál kisebb volt a szellemi leépüléssel járó betegség kialakulásának a kockázata. Egyértelműen igazolták, hogy a gyümölcs-, zöldséglevek fogyasztása fontos szerepet játszik az Alzheimer kór kialakulásának késleltetésében.

Ez a fontos információ még inkább arra sarkallhatja a szakembereket, hogy a gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztására hívják fel pácienseik figyelmét, hiszen most már egyértelmű, hogy nem csak a szív-és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek megelőzésében, de e szörnyű betegség minél későbbi kialakulásában is nagy hasznunkra lehet.  

 

Gyümölcslével a szájüregi daganatos elváltozások ellen?    

Régóta ismert tényként fogadjuk el, hogy a magas vitamintartalmú étrend csökkentheti bizonyos daganatok kialakulásának kockázatát azáltal, hogy segít az immunrendszer erősítésében. Táplálkozási szakemberek éppen ezért szokták ajánlani mindenkinek a bőséges gyümölcsök-, zöldségek-, valamint az ezekből készült levek fogyasztását, mellyel megelőzhető számos betegség. Rost- és antioxidánstartalmuk például segít megelőzni az érelmeszesedés- és számos daganatos betegség kialakulását. A mediterrán országokban ezekből a nyersanyagokból kétszer annyit fogyasztanak, mint hazánkban. A szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek miatt bekövetkező halálozás ennek megfelelően közel fele a magyarországinak.

A bostoni Harvard Egyetem kutatói igazolták a gyümölcsök, zöldségek és az ezekből készített levek hatékonyságát a szájüregi daganatos elváltozások kockázatának csökkentésében. 1986 és 2002 között 42 311 férfi étkezési szokásait vizsgálták. Ezen idő alatt 207 klinikailag vagy szövettanilag igazolt rosszindulatú szájüregi elváltozás fordult elő. A kutatással sikerült bebizonyítaniuk, hogy a gyümölcsök, különösen a citrusfélék és a zöldségek, akár 30-40 %-kal is csökkenthetik a különböző rosszindulatú szájüregi daganatok kialakulásának kockázatát.
Úgy tűnik tehát, hogy főleg a citrom, a narancs, a grapefruit és a lime valóban hatékony fegyver lehet a szájüregi elváltozások megelőzésében.

Ezért különösen fontos hangsúlyozni, hogy a magas rizikójú személyek (a dohányosok, az alkoholt rendszeresen fogyasztók és az idősek) - és természetesen mindenki, akinek fontos a maga és családja egészsége - fogyasszanak sok gyümölcsöt, zöldséget vagy ezekből készült leveket.

 
témában kérdezd
Fitt élet
kapcsolódó cikkek
 
 
Fitt élet
 
 
Fitt élet