Fitt élet
Fitt élet
 
 
 

 

Fitt élet

 
 
Az üdítőitalok és az aszpartám

 
 
2007.06.28. Fitt élet
 
Az aszpartám tartalmu üditőitalok fogyasztása nincs összefüggésben a rossz indulatu daganatok kialakulásával: Az utóbbi években sokat vitatott kérdés volt az aszpartám és az aszpartám tartalmú üdítőitalok egészségre vonatkozó hatása. Számtalan hír taglalta a daganatos betegségeket...
Fitt élet
 
 
előidéző hatását, amely miatt hosszú évekig tartó, nagy létszámú kutatást végeztek ennek a kérdésnek a kiderítésére.

Az Egyesült Államokban egy 1995 és 2000 között folytatott prospektív vizsgálatban /NIH-AARP Diet and Health Study/ 340.045, 50 és 69 év közötti férfi és 226.945 ugyanilyen korú nő részvételével vizsgálták, van-e összefüggés az aszpartám tartalmú üdítőitalok fogyasztása és az agy, illetve vérképző rendszer daganatainak kialakulási gyakorisága között. A következő frissítőket vették górcső alá: szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges tea, valamint aszpartámmal édesített kávé és tea. Külön szempont volt, hogy milyen gyakorisággal és mennyit fogyasztottak ezekből, illetve, hogy az italok mennyi édesítőszert tartalmaztak. A vizsgálati csoportok kialakításának szempontjai között szerepelt a résztvevők életkora, neme, etnikai hovatartozása, testtömeg indexe, a dohányzás, és cukorbetegség előfordulása.

Az 5 éves felmérés során a kutatók a vizsgált csoportok egyikében sem találtak összefüggést a vizsgált daganatok kialakulási gyakorisága, és az aszpartám tartalmú italok fogyasztása között. Elmondható tehát, hogy az aszpartám tartalmú üdítők fogyasztása nem növeli sem az agy, sem a vérképző rendszer rosszindulatú elváltozásainak kialakulását

 
témában kérdezd
Fitt élet
kapcsolódó cikkek
 
 
Fitt élet
 
 
Fitt élet